Coef Hairdressers in coronatijd - door Kimberly

We hebben als kapsalon een bizarre periode achter de rug. Het was heel begrijpelijk dat de salon moest sluiten om verdere verspreiding te voorkomen en al met al zijn we dan ook 7 weken dicht geweest. Het voelde heel vreemd om thuis te zijn en ik miste mijn werk en klanten ook echt. Het was ook heel spannend wanneer we weer open mochten en welke maatregelen we daarvoor moesten nemen. 

Nu, met de nodige maatregelen, gaat het gelukkig goed. Het is heel werkbaar en we krijgen gelukkig goede reacties. Ik merk dat zowel de klanten als onze kappers zich er goed bij voelen. Er zijn natuurlijk wat dingen veranderd dus het is logisch dat dat wel even wennen was. Zo zijn onze klanten bijvoorbeeld gewend om lekker op de bank te ploffen in de wachtruimte, maar omdat deze nu wordt gebruikt voor klanten waarbij de verf moet inwerken, word je verzocht buiten te wachten. Gelukkig is het mooi weer. Iedere klant moet zijn/haar handen desinfecteren voordat hij/zij de salon binnen komt, de meeste mensen doen dit inmiddels al automatisch. Verder hebben we natuurlijk de vragenlijst met vragen over je gezondheid en gebruiken we bij iedere klant gedesinfecteerde materialen en een schone kapmantel. We hebben veel stoffen kapmantels ingekocht, dit werkt prettiger en professioneler dan plastic mantels en is natuurlijk veel duurzamer. Daarnaast dragen alle kappers handschoenen of wassen hun handen grondig na elke klant. Natuurlijk hebben we de salon zo ingericht dat klanten altijd op 1,5 meter afstand van elkaar kunnen zitten en hebben we schermen geplaatst. 

Ben je op vakantie geweest in een land met code oranje of code rood, en heb je binnen 14 dagen na terugkomst een afspraak? Laat het ons even weten, dan verzetten we de afspraak naar een nieuwe datum.

Met deze maatregelen zijn we blij om weer aan het werk te zijn en iedereen weer te kunnen ontvangen! Hopelijk tot snel!